Sukienka trapezowa ze stójką

Sukienka w kształcie litery A z małą stójką lub jak kto woli golfem 

Sukienka z weluru i skóry

 Chciałabyś taką sobie uszyć?

zobacz opis i film instruktażowy jak taką uszyć



Sukienka trapezowa pasuję do kobiet mających chłopięce kształty. Charakteryzuje się wąską górą i rozkloszowanym dołem. Najczęściej są to krótkie sukienki ale ja zrobiłam troszkę dłuższą. 
Planuję uszyć jeszcze jedną sukienkę trapezową, która będzie krótsza i bardziej rozkloszowana :)


 
Sukienkę tą zrobiłam z materiału: dzianiny welur jersey i dodatku skóry. 

Weluru wykorzystałam 0,5x 1,6 m, jest to materiał bardzo rozciągliwy, miękki i posiada delikatny połysk. 
Skóry wykorzystałam dwa kawałki 0,9x0,65 m,  już po skróceniu. 

Najpierw doszyłam skórkę do weluru, później zaznaczałam wymiary: szerokość dekoltu, ramiona i szerokość klatki piersiowej. Musicie pamiętać, iż welur jest rozciągliwy i wymiary muszą być troszkę mniejsze niż Wasze rzeczywiste. Ja musiałam jeszcze troszkę zwężać tą sukienkę. :)
Wycięłam, zszyłam boki rozszerzając ku dołowi i podwinęłam ramiączka.
Zrobiłam dwa prostokąty, z materiału, który pozostał po wycięciu. Szerokość prostokąta jest taka sama jak szerokość dekoltu. Przeszyłam z jednej strony a następnie zszyłam oba prostokąty i doszyłam do dekoltu. Skróciłam sukienkę i czarnymi nićmi przeszyłam boki skóry. Gotowe :)

 Poniżej można zobaczyć film instruktażowy ;)



 

Komentarze

Popularne posty